Όσοι ασχολούνται με το Digital Marketing, καθημερινά ασχολούνται με μετρήσεις, παρακολουθούν τις καμπάνιες τους και… κυνηγάνε τα αποτελέσματα.
Αρκετές φορές όμως συγχέονται δύο φραστικές εννοείς στο μυαλό μας. Αυτές των KPIs και των Metrics.
Για αυτό ας ξεκινήσουμε από τα βασικά… και ας δούμε τι είναι το καθένα!
Ως KPIs (Key Performance Indicators) ορίζουμε ποσοτικοποιημένες και στρατηγικές μετρήσεις που μετρούν τους κρίσιμους παράγοντες επιτυχίας ενός οργανισμού. Tα KPIs όμως δεν πρέπει να ταυτίζονται με τα Metrics.
Ως Metrics ορίζουμε ένα σύστημα μέτρησης που ποσοτικοποιεί μια τάση, δυναμική ή χαρακτηριστικό.
Συνεπώς είναι μονάδες με τις οποίες μετράμε δεδομένα. Ως Metric μπορούμε να ορίσουμε για παράδειγμα τα clicks μιας καμπάνιας, τις εμφανίσεις μια διαφήμισης ή των αριθμό επισκεπτών ενός site. Από την άλλη το KPI αποτελεί ουσιαστικά μια μέτρηση που αξιολογεί τον τρόπο με τον οποίο μια εταιρεία εκτελεί τους στόχους της και το στρατηγικό της όραμα.
Παρόλο που τόσο τα KPIs όσο και τα metrics είναι είδη μετρήσεων, δεν πρέπει όλα τα Metrics να ταξινομούνται ως KPIs. Τα Metrics είναι οι μετρήσεις βάσει των οποίων παρακολουθούνται και διαχειρίζονται τα KPIs. Ποια Metrics είναι KPIs και ποια είναι απλώς μετρήσεις ή δείκτες αποτελεσμάτων, αποτελεί αντικείμενο συζήτησης μεταξύ των ειδικών και μπορεί μερικές φορές να είναι πολύ δύσκολο να γίνει διάκριση μεταξύ τους. Ο βασικός τρόπος διαχωρισμού τους είναι πως τα KPIs είναι στρατηγικοί δείκτες, ενώ τα metrics είναι συνήθως τακτικές και λειτουργικές μετρήσεις.
Και φυσικά αυτό που πρέπει να σκεφτούμε είναι με ποια κριτήρια επιλέγουμε τα KPIs σε κάθε περίπτωση.