Blog

Τι είναι και γιατί χρειάζομαι στρατηγική Branding

| December 19th, 2024
Branding stategy

Ο τρόπος με τον οποίο τα brands συνδέονται με τον κόσμο, τους καθορίζουν και τους διαφοροποιούν από τους ανταγωνιστές, και η στρατηγική branding είναι ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για το πώς αυτοί οι οργανισμοί  επικοινωνούν και συνδέονται με τον κόσμο. Η στρατηγική λοιπόν branding διαμορφώνει ποια είναι η εταιρεία, τι διαφορετικό προσφέρει, τι αισθήματα προκαλεί στον κόσμο, αντί απλά να λέει τί είναι η εταιρεία. Για παράδειγμα η Nike δεν πουλάει αθλητικά παπούτσια αλλά απόδοση (Performance), όπως η Mercedes δεν πουλάει αυτοκίνητα αλλά status.

Πρόκειται λοιπόν για ένα ολοκληρωμένο σύστημα που απαντά σε ερωτήματα:

Γιατί (να σε αγοράσω, να σε προτιμήσω, να σε εμπιστευθώ)

Ποια είναι η αξία που δημιουργώ και προσφέρω

Πως διαφέρω από τους ανταγωνιστές μου

Ποια είναι η θέση που παίρνω στο μυαλό του καταναλωτή

Τι σκέφτεται, νιώθει ο καταναλωτής όταν ακούει το όνομα του brand μου

Τι θα τον κάνει να με εμπιστευθεί

Τι θα τον κάνει να αγοράσει πιο γρήγορα από εμένα

Όπως είναι κατανοητό η στρατηγική branding, ξεπερνά τα απλά οπτικά στοιχεία για να αγγίξει την αποστολή μιας εταιρείας, τις αξίες της και τα χαρακτηριστικά που την καθιστούν μοναδική στον ανταγωνισμό. Ενώ ο σχεδιασμός λογοτύπου και η ταυτότητα της επωνυμίας εκφράζονται μόνο μέσω οπτικών πτυχών, που φυσικά είναι πολύ σημαντικά, μια στρατηγική επωνυμίας περιλαμβάνει τα πάντα για τη δημιουργία μιας ολιστικής προσέγγισης και κατεύθυνσης για όλες τις πτυχές της επικοινωνίας με τους πελάτες της εταιρείας. Μάλιστα τα οπτικά στοιχεία του brand σας σωστό είναι να δημιουργούνται αφού έχει καθοριστεί η στρατηγική σας. Φανταστείτε ότι θέλετε να παρουσιάσετε ένα πολύ νεανικό και δυναμικό brand και το logo που πιθανώς έχτε δημιουργήσει να αποπνέει συντηρητισμό ή μεγάλη βαρύτητα. 

Ακόμη και η μικρότερη έως την πιο επιτυχημένη εταιρεία θα χρειαστεί μια στρατηγική branding με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Από νεοσύστατες εταιρείες μέχρι εδραιωμένες, μη κερδοσκοπικούς  ή μικρομεσαίους οργανισμούς, ο οργανισμός καλύπτει όλες τις βάσεις με τη στρατηγική branding του, επιτρέποντάς του να έχει μια κοινή και αξιομνημόνευτη ταυτότητα στην αγορά του.

Ποια τα οφέλη μιας στρατηγικής Branding

Πολλά και σημαντικά οφέλη προκύπτουν από μια σαφή στρατηγική επωνυμίας:

1. Αυξημένη αναγνωρισιμότητα και αναγνώριση της επωνυμίας – brand
2. Πιστότητα και εμπιστοσύνη των πελατών – loyalty
3. Βελτιωμένη απόδοση μάρκετινγκ και πωλήσεων
4. Σαφής διαφοροποίηση από τους ανταγωνιστές
5. Συνεπής επικοινωνία σε όλα τα κανάλια
6. Ισχυρότερες συναισθηματικές συνδέσεις με τους πελάτες
7. Καθοδήγηση στη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων και λειτουργία
8. Αύξηση της αξίας της εταιρείας και της θέσης της στην αγορά

Τι πρέπει να περιλαμβάνει μια στρατηγική Branding

Μια ολοκληρωμένη στρατηγική θα περιλαμβάνει:

1. Σκοπό και όραμα της επωνυμίας: Καθορίζει γιατί υπάρχει η εταιρεία και τι επιδιώκει μακροπρόθεσμα.
2. Ανάλυση κοινού-στόχου: Εις βάθος έρευνα για την κατανόηση των δημογραφικών, ψυχογραφικών, αναγκών και συμπεριφορών των ιδανικών πελατών.
3. Τοποθέτηση επωνυμίας και μοναδική πρόταση αξίας: Καθορίζει την αντίληψη της αγοράς και τα ξεχωριστά οφέλη που προσφέρονται στον πελάτη.
4. Προσωπικότητα και φωνή της επωνυμίας: Ανθρώπινα χαρακτηριστικά που αποδίδονται στην επωνυμία και πώς εκφράζονται αυτές οι ιδιότητες στην επικοινωνία.
5. Οπτική ταυτότητα: Λογότυπο, χρωματική παλέτα και τυπογραφία που χρησιμοποιούνται για την υποστήριξη της αναγνώρισης.

Η ανάπτυξη μιας αποτελεσματικής στρατηγικής branding απαιτεί εξειδίκευση και εμπειρία. Η πρόσληψη ενός ειδικού μπορεί να προσφέρει ανεκτίμητες γνώσεις, να εξορθολογίσει τη διαδικασία και να διασφαλίσει ότι η στρατηγική σας είναι προσαρμοσμένη στις μοναδικές ανάγκες της επιχείρησής σας.

Μην αφήνετε το μέλλον της επωνυμίας σας στην τύχη. Εάν είστε έτοιμοι να αναβαθμίσετε την επωνυμία σας και να δημιουργήσετε μια ισχυρή, συνεκτική ταυτότητα που να αντηχεί στο κοινό σας, ήρθε η ώρα να συνεργαστείτε με ειδικούς. Επικοινωνήστε με το white-space.gr σήμερα για να ξεκινήσετε τη δημιουργία μιας στρατηγικής επωνυμίας που θα οδηγήσει τη μακροπρόθεσμη επιτυχία της εταιρείας σας και θα σας ξεχωρίσει στην αγορά.

Talk to us
DRAG