Με τον όρο SEO (Search Engine Optimization) αναφερόμαστε στη διαδικασία βελτίωσης της προβολής ενός ιστότοπου ή μιας ιστοσελίδας στα οργανικά αποτελέσματα σε μια μηχανή αναζήτησης όπως η Google.
Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) είναι μια θεμελιώδης πτυχή της διαδικτυακής μας επιτυχίας. Γιατί; Επειδή πολύ απλά οδηγεί σε οργανική (δωρεάν) επισκεψιμότητα στο site μας και ενισχύει την online προβολή.
Στο σημερινό ψηφιακό τοπίο, που ανταγωνισμός στο digital περιβάλλον γίνεται όλο και είναι έντονος, η ανάγκη για μια ισχυρή στρατηγικής SEO είναι ζωτικής σημασίας για όλους είτε είναι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων, ιδιοκτήτες shops, bloggers ή οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση
Η κατανόηση του τι είναι πραγματικά το SEO και γιατί είναι βασική στρατηγική του digital marketing από τότε που ξεκίνησε η Google το 1998, είναι ο θεμέλιος λίθος για τη δημιουργία ενός ισχυρού και επιτυχημένου ιστότοπου που αποφέρει έσοδα για την επιχείρησή σας.
Όσο περισσότερο επενδύετε στο SEO κάθε μήνα, τόσο περισσότερα αποτελέσματα θα βλέπετε.
Η κατανόηση του SEO απαιτεί πρώτα απ’ όλα την κατανόηση του τι προσπαθούν να κάνουν οι μηχανές αναζήτησης για εμάς. Από την άποψη του τελικού χρήστη, ο πρωταρχικός τους στόχος είναι να αντιστοιχίσουν την πρόθεση (αναζήτηση) του χρήστη με υψηλής ποιότητας, σχετικό περιεχόμενο.
Για να παραδώσουν ακριβή αποτελέσματα, οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν πολύπλοκους αλγόριθμους για να ευρετηριάσουν και να ταξινομήσουν όλο το περιεχόμενο που συναντούν. Σύμφωνα με αυτή την διαδικασία ταξινόμησης προβάλουν στα αποτελέσματα που βλέπουμε, όλα τα site που αντιλαμβάνεται πως απαντούν με σχετικό αποτέλεσμα στις αναζητήσεις των χρηστών.
Αυτοί οι αλγόριθμοι συχνά αλλάζουν και ίσως δεν είναι πλήρως γνωστοί σε εμάς, αλλά γνωρίζουμε τις βασικές αρχές που χρησιμοποιούν. Έτσι παρακάτω θα μιλήσουμε για του 4 βασικούς πυλώνες του seo και τι πρέπει να κάνουμε για να τους επηρεάσουμε θετικά
Οι 4 πυλώνες του SEO:
- Technical SEO-( τεχνικό SEO)
- On-site SEO( Εντός site SEO)
- Off-site SEO( Εκτός site SEO)
- Content (Περιεχόμενο)
1. Technical SEO
Το τεχνικό SEO εστιάζει στη βελτιστοποίηση των τεχνικών πτυχών του site σας για τη βελτίωση της απόδοσής του και τη δυνατότητα ανίχνευσης του από τις μηχανές αναζήτησης. Πρόκειται για τη βελτιστοποίηση της υποδομής του ιστότοπού σας, έτσι ώστε οι ανιχνευτές μηχανών αναζήτησης να έχουν εύκολη πρόσβαση και να ευρετηριάσουν ( indexing) τον ιστότοπό σας.
Ονομάζεται τεχνικό SEO επειδή ασχολείται μόνο με το backend. Οι άνθρωποι δεν θα δουν τι κάνετε για το τεχνικό SEO σας, αλλά οι μηχανές αναζήτησης σίγουρα θα εκτιμήσουν τις προσπάθειές σας.
Τα κυριότερα πράγματά που πρέπει να μας απασχολούν εδώ είναι:
Ταχύτητα του site και performance optimization:
Βελτιστοποίηση του χρόνου που φορτώσει το site μας (loading speed), ελαχιστοποίηση του χρόνου απόκρισης του server και βελτιστοποίηση του κώδικα για να διασφαλιστεί μια γρήγορη και απρόσκοπτη εμπειρία χρήστη.
Φιλικότητα προς τα κινητά και responsive design:
Διασφαλίστε ότι ο ιστότοπός σας είναι πλήρως βελτιστοποιημένος για κινητές συσκευές και προσφέρει μια αποκριτική σχεδίαση που προσαρμόζεται σε διαφορετικά μεγέθη οθόνης.
Δομή ιστότοπου και XML sitemap:
Οργάνωση της δομής του ιστότοπού σας με λογικό τρόπο και δημιουργία XML sitemap για να βοηθήσετε τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν και να ανιχνεύσουν τον ιστότοπό σας πιο αποτελεσματικά.
Robots.txt και canonicalization:
Εφαρμογή αρχείου robots.txt για την σωστή καθοδήγηση των μηχανών αναζήτησης και χρήση canonical tags για την αποφυγή προβλημάτων διπλού περιεχομένου.
HTTPS και ασφάλεια ιστοτόπου:
Ασφάλιση του ιστότοπού σας με κρυπτογράφηση HTTPS για την προστασία των δεδομένων των χρηστών και τη βελτίωση της αξιοπιστίας τόσο προς τους επισκέπτες όσο και προς τις μηχανές αναζήτησης.
2. On-page seo
To On-page seo ασχολείται με βελτιστοποιήσεις που πρέπει να κάνουμε απευθείας στον ιστότοπό μας.
Εδώ είναι οι βασικοί τομείς που πρέπει να λάβετε υπόψη:
Έρευνα και ανάλυση λέξεων-κλειδιών: Έρευνα και επιλογή σχετικών λέξεων-κλειδιών που ευθυγραμμίζονται με τα ερωτήματα αναζήτησης του κοινού-στόχου σας.
Βελτιστοποίηση Meta tags: Δημιουργία κατάλληλων τίτλων, περιγραφών και επικεφαλίδων στις σελίδες του site σας που αντιπροσωπεύουν με ακρίβεια το περιεχόμενό σας και ενσωματώνουν λέξεις-κλειδιά.
Δομή και μορφοποίηση URL: Δημιουργία καθαρών και περιγραφικών διευθύνσεων URL που είναι εύκολα κατανοητές τόσο από τους χρήστες όσο και από τις μηχανές αναζήτησης.
Internal linking και σωστή αρχιτεκτονική δομή του site Δημιουργία μιας λογικής και φιλικής προς το χρήστη δομής ιστότοπου, με καλά δομημένους εσωτερικούς συνδέσμους (Internal linking ) που βελτιώνουν την πλοήγηση και κατανέμουν την εξουσία σε ολόκληρο τον ιστότοπό σας.
Βελτιστοποίηση περιεχομένου: Ανάπτυξη υψηλής ποιότητας, πλούσιου σε λέξεις-κλειδιά περιεχομένου που είναι ελκυστικό, ευανάγνωστο, καλά μορφοποιημένο και παρέχει αξία στο κοινό σας.
Βελτιστοποίηση εικόνων: Βελτιστοποίηση των εικόνων του site μειώνοντας τα μεγέθη αρχείων, χρησιμοποιώντας περιγραφικά ονόματα αρχείων και προσθέτοντας σχετικό alt text για τη βελτίωση της προσβασιμότητας και της κατανόησης τους από τις μηχανές αναζήτησης.
3. Off-site SEO
Το Εκτός site SEO περιλαμβάνει εργασίες που εστιάζει σε παράγοντες εκτός του ιστότοπού σας που επηρεάζουν την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησής σας.
Σκεφτείτε τα εξής:
Δημιουργία συνδέσμων (Link Building) και απόκτηση backlinks:
Απόκτηση υψηλής ποιότητας backlinks από αξιόπιστους ισότοπους για την επίδειξη εξουσίας και αξιοπιστίας στις μηχανές αναζήτησης.
Online directories
Καταχώριση της επιχείρησής σας σε σχετικούς διαδικτυακούς καταλόγους (Online directories) για τη βελτίωση της ορατότητας της τοπικής της επιχείρηση σας.
blogging and influencers
Συνεργασία με influencers που ταιριάζουν στην επιχείρηση σας και συνεργασία με blogs
Social media
Δημιουργία ισχυρής παρουσίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δημιουργία περιεχομένου που θα ενθαρρύνουν τους χρήστες σε επίσκεψη στο site σας και γενικότερα το engagement, για να βελτιώσετε την προβολή σας στο διαδίκτυο
4. CONTENT
Υπάρχουν πολλοί παράγοντες κατάταξης που λαμβάνει υπόψη η Google κατά την κατάταξη ενός ιστότοπου. Δεν έχει σημασία αν έχετε τον ταχύτερο ιστότοπο ή την καλύτερη δομή ιστότοπου. Εάν οι χρήστες δεν μπορούν να βρουν αυτό που αναζητούν στον ιστότοπό σας, θα φύγουν.
Aπό τη άλλη αν παρέχετε στους επισκέπτες τις απαντήσεις που αναζητούν, θα παραμείνουν. Μπορεί ακόμη και να περιηγηθούν σε άλλες σελίδες, να επισκεφτούν ξανά τον ιστότοπό σας ή ακόμα και να ολοκληρώσουν μια αγορά. Αυτά είναι σήματα που λένε στους αλγόριθμους της Google ότι ο ιστότοπός σας είναι χρήσιμος στους χρήστες του. Με άλλα λόγια: θα μπορούσατε να πάρετε μια ώθηση στην κατάταξη της Google από το να έχετε καλό περιεχόμενο.
Mερικά πράγματα πoυ πρέπει να έχετε υπόψιν είναι:
Δημιουργήστε υψηλής ποιότητας, πολύτιμο περιεχόμενο: Εστιάστε στη δημιουργία ενημερωτικού, ελκυστικού και μοναδικού περιεχομένου που έχει απήχηση στο κοινό-στόχο σας και προσφέρει αξία.
Ενσωματώστε απρόσκοπτα σχετικές λέξεις-κλειδιά στο περιεχόμενό σας για να βελτιώσετε την ορατότητά του στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, διατηρώντας παράλληλα την αναγνωσιμότητα και την εμπειρία χρήστη.
ενσωματώστε στο περιεχόμενο των σελίδων σας εικόνες, βίντεο και φροντίστε ώστε οι σελίδες σας είναι δυναμικές και οπτικά ελκυστικές.
Δημιουργία κατάλληλων τίτλων και meta descrription: Δημιουργήστε σωστούς τίτλους τίτλους και description που αντιπροσωπεύουν με ακρίβεια το περιεχόμενό σας και παρακινούν τους χρήστες να κάνουν κλικ στον ιστότοπό σας.