Eνα βασικό χαρακτηριστικό του digital marketing είναι ότι απαιτεί γρήγορη λήψη αποφάσεων. Με τις συνεχώς εξελισσόμενες πλατφόρμες και κανάλια, πρέπει να διασφαλίσετε ότι είστε ενημερωμένοι για τις τάσεις της αγοράς και τις συμπεριφορές των καταναλωτών.
Η ανάλυση των προσπαθειών σας και η ιεράρχηση των σωστών δεδομένων απαιτεί εστίαση σε βασικούς δείκτες απόδοσης (KPIs) που θα σας βοηθήσουν στην αξιολόγηση του κατά πόσον πληροίτε τους στόχους του marketing που έχετε θέσει, καθώς αντικατοπτρίζουν την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής σας.
Παρακολουθώντας και αναλύοντας συνεχώς τους KPIs, μπορείτε να λαμβάνετε αποφάσεις βάσει δεδομένων, να βελτιστοποιείτε τη στρατηγική σας και να επιτυγχάνετε πιο επιτυχημένα αποτελέσματα.
Ωστόσο κάθε κανάλι του digital marketing έχει διαφορετικά ΚPIs. O προσδιορισμός γύρω από το ποια είναι αυτά που πρέπει να ορίσει μια εταιρεία δεν είναι εύκολος. Κάθε εταιρεία μπορεί να προσδιορίσει τα KPIs που κρίνει ότι είναι πιο σχετικά με την επιχείρηση της με διάφορα κριτήρια όπως το είδος της επιχείρησης, τα μέσα που χρησιμοποιεί και τους στόχους της. Σε πολλές περιπτώσεις, αυτή μπορεί να είναι μια διαδικασία δοκιμής και λάθους.
Παρακάτω παρουσιάζουμε τα βασικά KPIs του digital marketing που αφορούν στο σύνολο των καναλιών (sem, seo, email marketing, social media) αλλά και των βασικών στόχων που μπορεί να έχει μια εταιρεία
Leads
Αριθμός των ατόμων που έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για ένα προϊόν ή υπηρεσία συμπληρώνοντας μια φόρμα και έχει προοπτική να γίνει πελάτης μας. Για παράδειγμα, ένα άτομο που έχει συμπληρώσει μια φόρμα επικοινωνίας στον ιστότοπό μας ή έχει εγγραφεί για μια δωρεάν δοκιμή και θεωρείται δυνητικός πελάτης.
Cost Per Lead (CPL)
CPL είναι το ποσό που πληρώνουμε για την απόκτηση μιας νέας φόρμας ενδιαφέροντος (Lead) από μια ενέργεια marketing που τρέξαμε. Ο υπολογισμός του βασίζεται στον τύπο:
CML= Κόστος Καμπάνιας /Συνολικός Αριθμός Lead
Conversion Rate (CVR)
O δείκτης αυτός περιγράφει τον μέσο αριθμό μετατροπών ανά κλικ στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google (SERP) ή στο κλικ σε διαφημίσεις και εμφανίζεται ως ποσοστό. Τo ποσοστό μετατροπών υπολογίζεται λαμβάνοντας τον αριθμό των μετατροπών διαιρώντας τον με τον αριθμό των συνολικών κλικ/ενεργειών σε διαφήμιση που μπορούν να οδηγήσουν σε μια μετατροπή κατά την ίδια χρονική περίοδο.
Έτσι για παράδειγμα εάν μια διαφήμιση είχε 1000 κλικ και αυτά οδήγησαν σε 100 μετατροπές τότε το conversion rate είναι 10% ( 100/1000) *100.
Customer Lifetime Value (CVL)
Mε αυτό τον όρο αναφερόμαστε στο συνολικό κέρδος που αναμένει μια επιχείρηση να κερδίσει από τον ίδιο -μοναδικό- πελάτη για όλο το βάθος χρόνου για το οποίο o πελάτης θα διατηρήσει τη σχέση του με την επιχείρηση. (Monique Danao, 2023).
Ο υπολογισμός του μπορεί να γίνει με διαφορετικούς τρόπους που είτε στηρίζονται σε ιστορικά στοιχεία του πελάτη με την επιχείρηση είτε σε προγνωστικά μοντέλα με χρήστη machine learning .
Ο υπολογισμός με προγνωστικά μοντέλα βοηθάει επιπλέον στο να εντοπίζουμε ποιοι πελάτες είναι πιο επικερδείς για την επιχείρηση, τα προϊόντα που φέρνουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους και πως να αυξήσουμε την επαναληψιμότητα στις αγορές.
Από την άλλη ο υπολογισμός με ιστορικά στοιχεία είναι πιο απλοποιημένος καθώς χρησιμοποιεί δεδομένα του παρελθόντος για να προβλέψει την αξία ενός πελάτη στο μέλλον αλλά δεν εξετάζει εάν ο υπάρχων πελάτης θα συνεχίσει την σχέση του με την εταιρεία ή όχι. Επιπλέον ο προσδιορισμός της αξίας των πελατών υπολογίζεται με την μέση τιμή αγοράς.
Ένας πιο απλοποιημένος τρόπος υπολογισμού του στηρίζεται στον παρακάτω τύπο:
CLV=Μέση Αξία Αγορών Χ Μέσος Αριθμός Αγορών το χρόνο Χ Μέσος Ορός Διατήρησης Πελάτη.
Αυτό σημαίνει πως εάν η μέση αξία αγορών μας είναι 100€, ο Μ.Ο αγορών του πελάτη από εμάς τον χρόνο είναι 7 και ο Μ.Ο διατήρησης του είναι 3 χρόνια, τότε
CLV= 100 x 7 x 3 =2400€.
Return on Ad Spend (RoΑS)
Ένας σημαντικός δείκτης απόδοσης στο digital marketing είναι το ROAS. Αναφέρεται στο ποσό των εσόδων που κερδίζονται για κάθε ευρώ που δαπανάται σε μια καμπάνια και δείχνει το κέρδος που επιτυγχάνεται για κάθε διαφημιστικό έξοδο.
Ο υπολογισμός του βασίζεται στον τύπο ROAS = ( Κέρδη από διαφημίσεις / κόστος διαφήμισης) * 100.
Return on Ιnvestment (ROI)
To ROI αναφέρεται στο καθαρό κέρδος που παράγεται από κάθε ενέργεια μάρκετινγκ σε σχέση με το κόστος της. Υπολογίζεται από τον παρακάτω τύπο:
ROI= (Καθαρά κέρδη προϊόντος- έξοδα μάρκετινγκ) / μάρκετινγκ.
Keyword Ranking
Ο δείκτης αυτός μετράει τη θέση της ιστοσελίδας μας στα αποτελέσματα αναζήτησης για ένα συγκεκριμένο ερώτημα αναζήτησης (keyword).
Backlinks
Αναφέρεται σε αριθμό συνδέσμων που οδηγούν στον ιστότοπό μας από άλλες ιστοσελίδες.
Organic Sessions
Μετράει τον αριθμό των συνδέσεων στον ιστότοπό μας από επισκέπτες που προσγειώνονται σε αυτόν κάνοντας κλικ σε αποτελέσματα οργανικής αναζήτησης.
Μια περίοδος σύνδεσης είναι μια χρονική περίοδος κατά την οποία ένας χρήστης αλληλοεπιδρά με έναν ιστότοπο ή μια εφαρμογή. Για παράδειγμα, ένας χρήστης μπαίνει στον ιστότοπό μας, ανοίγει μερικές σελίδες και φεύγει. Αυτό υπολογίζεται ως μία περίοδος σύνδεσης (session).
Cost Per Acquisition (CPA)
Το CPA μετρά το συνολικό κόστος μάρκετινγκ που απαιτείται για την απόκτηση ενός πελάτη που πληρώνει σε ένα συγκεκριμένο κανάλι (πχ. google campaign).
Υπολογίζεται από τον παρακάτω τύπο:
CPA= Συνολικό κόστος καμπάνιας / αριθμό πελατών που έφερε η καμπάνια
Cost Per Mille (CPΜ)
Είναι το κόστος που πληρώνει κάθε διαφημιζόμενος για κάθε 1.000 εμφανίσεις (impressions) που λαμβάνουν οι διαφημίσεις του. Οι εμφανίσεις αναφέρονται στο πόσες φορές μια διαφήμιση εμφανίζεται στους χρήστες.
Subscribers
Ο αριθμός των ατόμων που έχουν δεχτεί να λαμβάνουν email μας.
Open Rate
Είναι το ποσοστό των παραληπτών που ανοίγουν ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε σύγκριση με τον συνολικό αριθμό των email που αποστέλλονται.
Υπολογίζεται από τον παρακάτω τύπο:
Open Rate= αριθμός ατόμων που άνοιξαν το email / αριθμός ατόμων που έλαβαν το email.
Click-Through Rate (CTR)
Το CTR είναι ο αριθμός των κλικ που λαμβάνει η διαφήμιση μας διαιρεμένος με τον αριθμό των φορών που εμφανίζεται η διαφήμιση. Στην περίπτωση των email αναφέρεται στην αναλογία των χρηστών που κάνουν κλικ σε έναν συγκεκριμένο σύνδεσμο στο email προς τον αριθμό των συνολικών παραληπτών που έχουν ανοίξει το email.
Υπολογίζεται από τον παρακάτω τύπο:
CTR= σύνολο κλικς / αριθμό εμφανίσεων.
Followers
Μετράει τον συνολικό αριθμό των ατόμων που ακολουθούν τα προφίλ μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε διαφορετικές πλατφόρμες.
Average Engagement Rate
Είναι ένας αριθμός που αναφέρεται στο ποσοστό των ατόμων που τους άρεσε, σχολίασαν, μοιράστηκαν ή αποθήκευσαν το περιεχόμενό μας στα social media σε σχέση με τον αριθμό των ακολούθων μας. Υπολογίζεται από τον παρακάτω τύπο:
Average Engagement Rate= [(Συνολικό engagement/σύνολο δημοσιεύσεων)/συνολικός αριθμός ακολουθών] Χ 100.
Η χρήση των κατάλληλων KPI είναι καθορισμός παράγοντας της σωστής παρακολούθησης των καμπανιών σας και της digital στρατηγικής της εταιρίας σας.
Με την επιλογή και παρακολούθηση των σωστών KPI, θα μπορείτε αν έχετε πολύτιμές πληροφορίες σχετικά με την αποτελεσματικότητα της στρατηγική σας, να εντοπίζετε σημεία που χρειάζονται βελτίωση αλλά και να παίρνεται αποφάσεις που θα βασίζονται σε δεδομένα.
Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πώς μπορούμε να σας βοηθήσουμε στον καθορισμό και την παρακολούθηση των σωστών KPI που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη της επιχείρηση σας.